97 zoekresultaten
Ongewenst gedrag / Ongewenst gedrag van cliënten

met ongewenst gedrag van familieleden of andere naasten. Risico’s van ongewenst gedrag Iedere medewerker wil veilig kunnen werken. Het langdurig ervaren van ongewenst gedrag of meemaken van agressie kan leiden…

Ga naar pagina
Duidelijk over agressie – Scholing / Omgaan met oranje gedrag

gedrag en kan de-escalerende interventies inzetten om ongewenst gedrag te beïnvloeden Vermijdt strijd in het contact met de cliënt en stelt duidelijke grenzen bij grensoverschrijdend gedrag Observeert de cliënt systematisch…

Ga naar pagina
Duidelijk over agressie – Scholing / Omgaan met oranje gedrag

gedrag en kan de-escalerende interventies inzetten om ongewenst gedrag te beïnvloeden Vermijdt strijd in het contact met de cliënt en stelt duidelijke grenzen bij grensoverschrijdend gedrag Observeert de cliënt systematisch…

Ga naar pagina
Ongewenst gedrag / Ongewenst gedrag van cliënten / Voorkomen van ongewenst gedrag / Algemeen

Stimuleer gewenst gedrag Gewenst gedrag van cliënten, ook wel ‘groen gedrag’ genoemd, is gedrag waar een medewerker zo veel mogelijk op stuurt. Met cliënten die dit gedrag vertonen kan goed…

Ga naar pagina
Ongewenst gedrag

grensoverschrijdend gedrag te voorkomen. Download het model Klachtenregeling grensoverschrijdend gedrag om deze te gebruiken voor jouw organisatiebeleid. Lees ook de uitgebreide toelichting. Ongewenst gedrag van cliënten Ongewenst gedrag van leidinggevenden…

Ga naar pagina
Handelen bij rood gedrag

Rood gedrag bestaat uit onacceptabele verbale en non-verbale (re)acties: agressie. Goed handelen bij rood gedrag is heel belangrijk, omdat het gedrag zo snel mogelijk moet worden gestopt en de medewerker…

Ga naar pagina
Stimuleren van groen gedrag

Groen gedrag is gedrag van cliënten of patiënten waar een (jeugd)zorgmedewerker zo veel mogelijk op stuurt. In deze ‘fase’ kan er goed samengewerkt en geleerd worden. Het is dus belangrijk…

Ga naar pagina
Duidelijk over agressie – Scholing / De AgressieWijzer

…met gewenst gedrag (‘groen gedrag’), emotioneel gedrag (‘oranje gedrag’) en agressief gedrag (‘rood gedrag’) op jullie werkvloer. Je stelt een gezamenlijke norm vast – wat vinden we acceptabel, wat niet…

Ga naar pagina
Duidelijk over agressie – Scholing / Omgaan met oranje gedrag / Leermaterialen over ‘Omgaan met oranje gedrag’

zelftest en e-learningmodules over omgaan met agressie. Meer informatie. Trainingsopzet Omgaan Met Agressie (OMA) Trainingsopzet basistrainingen Omgaan Met Agressie (OMA) voor medewerkers. Meer informatie. Lessenmodule Omgaan met probleemgedrag Lessenmodule voor…

Ga naar pagina
Laad meer
1 2 3 10